אתה מכיר את התחושה הזו שאתה מקבל כשאתה נכנס למשרד שלך ויש הר של ניירת, קבצים ומגזינים נערמים על גבי השולחן שלך? זה לא רק העומס הפיזי שגורם ללחץ. זה גם העומס הנפשי שצריך לזכור לאן הכל אמור ללכת. החדשות הטובות הן שלארגון המתאים יכולה להיות השפעה עצומה על איך אתה מרגיש ומה אתה משיג בעבודה. הנה כמה דרכים לשמור על המרחב שלך במינימום מאמץ.
היתרונות של משרד נקי
משרד עמוס הוא לעתים קרובות סימן שמישהו לא יודע איפה לשים דברים. זה גם מסמן שהם לא בטוחים בעבודתם, והם זקוקים ליותר זמן כדי למצוא את התשובה הנכונה. משרד נקי יכול לעזור לכם להישאר ממוקדים במה שחשוב ברגע זה.
יתרון נוסף של משרד נקי הוא שהוא נראה מקצועי ונותן ללקוחות שלך מושג לגבי רמת המקצועיות של העסק שלך. כאשר יש לך מקום פנוי בבלגן, תוכל לחזור לעסק במהירות לאחר כל הפרעה בלתי צפויה. משרד מסודר גם עוזר להפחית את רמות הלחץ, מה שמוביל לפרודוקטיביות טובה יותר.
לבסוף, משרד נקי יכול להוביל לפחות תאונות ומחלות במקום העבודה. לרוב החברות יש מדיניות בריאות ובטיחות קפדנית לגבי דברים מסוג זה, כך שמרחב מאורגן יכול לעזור למנוע בעיות גדולות בהמשך הדרך ולהגן על השורה התחתונה שלך.
חשיבות האחסון
כאשר אתה מחפש לשמור על משרד ביתי עם לחץ נמוך, הדבר הראשון שאתה צריך לעשות הוא לארגן את החלל שלך. בין אם זה בארון תיוק או על שולחן, כל פריט צריך להיות ממוקם במקומו המתאים. כשהכל מאורגן, אתה יכול בקלות למצוא את מה שאתה צריך והלחץ יופחת.
לאחר מכן, צרו חלוקה ברורה של עבודה ואישית. שמור על דברים נפרדים מהעבודה מדברים אישיים כדי שהמשרד שלך לא ירגיש עמוס או בלתי נגיש. אם אפשר, יש רק שולחן אחד לשתי המטרות, מה שיקל על אנשים לדעת לאן הם יכולים לפנות כדי לקבל עזרה במשימות העבודה שלהם.
לבסוף, אל תשכח את התאורה. ודא שיש מקורות אור טבעיים במשרד שלך כמו גם אורות עיליים ותאורת משימות. זה יפחית את עומס העיניים ויעודד יצירתיות ופרודוקטיביות לאורך כל היום.
הישאר מאורגן עם הכלים הנכונים
הצעד הראשון הוא לקבוע אילו כלים אתה צריך. אתה איש נייר? האם אתה רוצה שהשולחן שלך יהיה נקי מבלגן וגם מושך חזותית? שקלת מערכות תיוק אלקטרוניות? אם כן, הם כלי נהדר לשימוש בארגון העבודה שלך.
משרד עמוס יכול להיות מלחיץ, אבל אפשר להימנע ממנו לחלוטין. הנה כמה טיפים כיצד לארגן את סביבת העבודה שלך.
ארגון לשולחן העבודה שלך
התחל עם השולחן שלך. נקה את כל הניירת, הקבצים והמגזינים העודפים משולחן העבודה שלך. לאחר מכן, ערמו הכל בצורה מסודרת במגירה הקרובה למקום שבו אתם יושבים.
ארגון עבור המחשב שלך
זה כנראה בראש רשימת המטלות שלך כי זה אחד הדברים החשובים ביותר שאתה יכול לעשות. ראשית, שים את כל קבצי המחשב שלך בתיקייה אחת. זה יעזור לך לשמור על הכל מאורגן וקל לגישה. אם קובץ לא נמצא בתיקייה זו, הוא לא קיים! זה כזה פשוט. לאחר מכן, צור תיקיה שנייה עבור מסמכים עדכניים או שיש לתייק בקרוב. לבסוף, צור תיקייה נוספת עבור מגזינים ובלאגן נייר אחר. ארגון התיקיות הללו יקל עליך למצוא את מה שאתה מחפש כאשר אתה צריך את זה.
כשמדובר בבלגן הפיזי במשרד שלך, נסה להשתמש בפחים במקום ערימות של ניירות או מגזינים הפרוסים סביב השולחן שלך. כך תוכלו לראות בקלות מה זמין ולהבדיל בין קטגוריות שונות כמו פרטי מס או מסמכים הקשורים לעבודה לעומת אלו שאין בהם צורך יותר או שיש לתייק בהקדם.
לבסוף, אם אפשר, שמור את המדפסת שלך בצד אחד של השולחן שלך, כך שבכל פעם שיש צורך להדפיס משהו (כמו קבלות) אתה לא צריך לדלג לחדר כדי לתפוס אותה ממגש המדפסת ואז לטפל בכל דבר אחר עבדת עליו לפני הדפסת המסמך.
ארגון התיקים שלך על ארון תיוק
אנשים רבים אינם מודעים עד כמה חשוב לארגן את הקבצים שלהם. אם ארון התיוק שלך כבר עולה על גדותיו, עליך לוודא שיש לך מספיק מקום לכל הניירת לפני שתתחיל לארגן. כדי לעזור לבטל את העומס במשרד שלך, עליך לארגן את כל הניירות והמסמכים שלך בתיקיות. שמור הכל מאורגן לפי נושא או סוג מסמך. לדוגמה, אם יש לך הרבה מסמכים הקשורים להנהלת חשבונות, צור תיקייה שכותרתה "חשבונאות". זה יעזור שהכל יהיה קל יותר למצוא במבט חטוף ותפחית את משך הזמן המושקע בחיפוש אחר דברים. כדאי גם לשמור את כל הקבלות בתיקייה זו.
אם השולחן שלך עמוס, נסה להשתמש בסלסילות או קופסאות על גבי השולחן כדי לאחסן פריטים שונים. אלה יכולים לשמש לכל דבר, מעטים ועפרונות ועד נייר למדפסת וציוד משרדי אחר שעלול להיות פזור על פני שטח השולחן שלך.
אם ארגון לא נראה כמו אופציה, קח קצת השראה מהמשרד הביתי של קייט ספייד. החלל מספק דרך מסודרת ומסוגננת לשמור הכל במקום כשהוא עדיין נראה אופנתי!
לאחר הניקוי, השתמש באסטרטגיות אלה כדי לשמור על מרחב עבודה נקי מבלגן
- התחל מלמעלה ועבוד למטה
הצעד הראשון לשמירה על מרחב העבודה שלך מאורגן הוא להיפטר מהעומס על השולחן שלך. אם יש לך ערימה של ניירות שצריכה לעבור בדיקה, לעתים קרובות זה יכול להיות מועיל להתחיל מלמעלה ולעבוד למטה (כדי לא להתייאש). לדוגמה, אם גילית שאתה צריך לסקור כמה ניירות שמונחות על השולחן שלך במשך חודשים, אולי תרצה לקחת יום אחד בכל פעם ולעבור על ערימה אחת של ניירות בכל בוקר. זה יעזור למנוע מכל דבר להצטבר בזמן שאתה עובד על משימות אחרות.
- השתמש בתוויות ברורות
מדבקות למחשב נייד הן דרכים פשוטות וקלות לתייג דברים חשובים בחלל המשרד שלך - רק וודא שהן גדולות מספיק כדי שאנשים יוכלו לקרוא אותן בקלות. אתה יכול גם לעשות זאת עם פתק דביק או אפילו חתיכת סרט.
- שמור את כל המצרכים במקום אחד
במקום לאחסן הכל באופן אקראי בכל שטח המשרד שלך, שמור את כל האספקה באזור אחד לגישה נוחה במהלך יום עמוס. זה כולל עטים, טושים, מהדקי נייר, מהדק וכו'.